گوشت چرخ‌کرده را فریز نکنید!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 45
نویسنده : saeed.bp

گوشت چرخ‌کرده شرایط بسیار خاصی دارد زیرا بافت گوشت و سلول‌های موجود در آن کاملا خرد و له شده و آنزیم‌های داخل آنها آزاد می‌شوند. از طرفی سطح گوشت به دلیل خرد شدن افزایش پیدا می‌کند و پتانسیل اکسیداسیون و احیاء آن تغییر می‌کند، دستکاری روی گوشت چرخ‌‌کرده زیاد است و دمای آن هنگام ریختن در چرخ‌گوشت بالا می‌رود. همه این عوامل باعث می‌شود متخصصان بهداشت مواد غذایی نسبت به گوشت چرخ‌کرده محتاط و سختگیر باشند، بنابراین توصیه می‌شود گوشت چرخ کرده را خیلی سریع استفاده کنید، به‌طوری که حتی به مرحله فریزر نرسد، اما اگر شرایط به شکلی است که فردی مجبور باشد گوشت چرخ‌کرده را در فریزر بگذارد باید مقدار مصرفش را به شکل هفتگی تهیه و طی مدت بسیار کوتاهی آن را مصرف کند. بسیاری از افراد برای پیشگیری از فساد گوشت‌های چرخ‌کرده و نگهداری طولانی‌تر آن، پیاز را رنده کرده و به گوشت اضافه می‌کنند. این‌کار در حفظ و نگهداری گوشت‌های چرخ کرده برای زمان طولانی‌تر تاثیر چندانی ندارد. مساله دیگر در مورد گوشت‌های چرخ کرده فریزر شده مرحله یخ‌زدایی یا دیفراست آنهاست.

بسیاری از افراد گوشت را بعد از خارج کردن از فریزر در دمای محیط قرار می‌دهند تا یخش باز شود. این کار به شدت نادرست است زیرا کم شدن ناگهانی دما و قرار دادن گوشت در دمای محیط زمینه را برای رشد میکروب‌ها روی گوشت فراهم کرده و به‌تدریج گوشت را وارد مرحله فساد می‌کند. در نتیجه با مصرف این گوشت سلامت افراد به خطر خواهد افتاد. شاید مصرف غذاهای آلوده به میکروب‌ها طی چند بار مشکلی ایجاد نکند اما ادامه این روند به‌تدریج‌ بدن را دچار مشکلات متعددی خواهد کرد. یادتان باشد انجماد و فریز کردن یک ماده غذایی باید سریع و یخ‌زدایی و خروج از انجماد آن باید آهسته باشد تا سلامت آن ماده غذایی به خطر نیفتد.

برای این‌ کار می‌توانید گوشت را پس از خارج کردن از فریزر در یخچال قرار دهید تا کاهش دما به صورت تدریجی و صحیح انجام شده و گوشت کم کم از حالت انجماد خارج شود. قرار دادن ماده غذایی منجمد به‌خصوص انواع گوشت‌ها در آب جوش باعث ترکیدن سلول‌ها و خارج شدن خون‌آبه از آنها می‌شود. این کار به کیفیت غذا و ارزش تغذیه‌ای آن به‌شدت آسیب می‌زند.

گوشت چرخ‌کرده را فریز نکنید!





:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com